A l’octubre de 2012 vam okupar la Flor de Maig per contribuir a recuperar la memòria històrica del moviment cooperativista del barri i per contribuir en el procés de construcció d’un model alternatiu de barri, ciutat i país. Hem passat dos anys i mig intensos desenvolupant tota mena de projecte i reivindicat la recuperació permanent d’aquest edifici. Després de 2 anys i mig de treball i lluita hem consolidat un gran nombre de projectes i hem aconseguit una cessió de l’espai per 6 anys a l’assemblea de l’Ateneu. És per això que pensem que s’obra una nova etapa en la qual cal cal parar un moment i reflexionar què volem construir de forma col·lectiva pels propers anys. Per fer-ho, us animem a participar durant tres diesa unes jornades de debat i reflexió per decidir entre totes el projecte – i el futur -de l’Ateneu Popular la Flor de Maig.

Calendari de les jornades de treball i reflexió:

 

16 de juny 19h – Visió sobre la Flor de Maig

Actualment, a l’espai de l’Ateneu Flor de Maig hi ha més de 10 col·lectius i projectes que formen part del projecte d’Ateneu a més de totes aquelles activitats – com les jornades de Re-existències – que organitzem des del mateix Ateneu.

  • Com definiries l’Ateneu avui i com voldries que fos d’aquí 3 anys?
  • Quins projectes hem de fer com Ateneu? Hem de fer quelcom més que donar suport als col·lectiu i projectes? Què?
  • Creus que l’Ateneu ha de fer quelcom nou que no ha estat fent fins ara?
  • Com creus que s’ha d’implicar l’Ateneu a nivell de barri i de ciutat?

22 de juny 19h – Organització

Actualment, l’Ateneu s’organitza a través d’Assemblees Generals (amb participació individual de les sòcies), la coordinadora (participació individuals i per col·lectius/projectes i comissions) i a través de comissions de treball (econòmica, comunicació, activitats i altres comissions que es creen per accions concretes com la festa major o preparar aquestes jornades.

  • Què us convenç d’aquesta organització i què canviaríeu?
  • Quina és la millor organització per donar resposta a la nova visió a mitjà termini que estem perfilant de l’Ateneu? (a partir del que surti de la jornada del 3 de juny!)

1 de juliol a les 19h – Gestió 

  • Gestió
  • Bar
  • Neteja
  • Finançament
  • Socis
  • Organització dels espais

9 de juliol – 19:00 Assemblea general per tractar els temes parlat en les 3 jornades de debat!